Algemene informatie en verkoop

Update 29 november 2021:
Naar aanleiding van de persconferentie van vr 26 nov 2021 zijn wij in overleg over de consequenties voor de voorstellingen  tot en met 18 december 2021. Ticketkopers krijgen z.s.m. van ons bericht per mail.
Voor de voorstellingen van 1 dec tm 3 dec proberen we uiterlijk dinsdag 30 nov met bericht te komen.
Wij danken je voor het begrip en geduld. 

  • Aan de deur wordt de QR-code gecheckt (vanaf 13 jaar) samen met je identiteitsbewijs. Je hebt altijd het recht om je ticket te annuleren en je geld terug of tegoedbon te vragen (tot 48 uur voor aanvang voorstelling).
  • Het dragen van een mondkapje is weer verplicht.
  • De zaal is vanwege de 1,5 meter capaciteit ongeplaceerd. Een medewerker zal je je stoel aanwijzen. Je kan geen aanspraak maken op je eerder gekozen stoel. Als je zit mag je mondkapje af.
  • Oude tickets blijven geldig tenzij anders vermeld.

Klik hier voor contact.


Is je voorstelling geannuleerd dan heb je daar mail over ontvangen en heb je je geld retour of tegoedbon ontvangen.
Mocht de voorstelling opnieuw geboekt zijn in het nieuwe seizoen (sep 2021 tm juni 2022), dan dien je opnieuw tickets te kopen. Er staat bij de betreffende voorstelling op de website geen informatie over verplaatsing/annulering.

Is je voorstelling verplaatst dan heb je daar mail over gekregen en blijft je oude ticket geldig (tenzij anders vermeld). Er staat bij de betreffende voorstelling op de website wanneer de mail is verstuurd over de verplaatsing. Naast de datum is de locatie en het tijdstip vaak gewijzigd én is de zaal tot en met december ongeplaceerd.


Heb je problemen met inloggen op je account? Neem telefonisch contact met ons op. Wij ondervinden helaas soms technische problemen met inloggen, maar we helpen je heel graag telefonisch of aan onze kassa verder.


– De Meerse  Grote Zaal/Kleine Zaal, Raadhuisplein 3 – 5, Hoofddorp
of
– Het Oude Raadhuis,
Hoofdweg 675 (Westzijde), Hoofddorp
Klik hier voor locaties en parkeren.


Minder valide, rolstoelplaatsen of groepsreserveringen:
Wanneer je rolstoelplaatsen wilt reserveren of meer dan 10 kaartjes per persoon, dan zijn wij je graag van dienst. Neem contact met ons op: 023-5563707.

Heb je een rolstoelplaats gereserveerd in de zaal of ben je minder valide, meld je dan voor aanvang van de voorstelling bij één van onze medewerkers. Wij zullen dan regelen dat je op een veilige wijze de zaal in en uit kan.


Annuleren:
Heb je kaarten voor een voorstelling maar ben je helaas verhinderd, dan kun je tot 48 uur voor aanvang van de voorstelling bij de kassa of telefonisch gebruik maken van onze annuleringsregeling.

  • Je krijgt een De Meerse tegoedbon exclusief € 2,50 per stoel annuleringskosten en eventuele betaalde reserverings/transactiekosten.
  • Let op: Poppodium Duycker hanteert een andere annuleringsregeling. Je kunt kaartjes voor een evenement bij Poppodium Duycker niet meer retourneren. Kijk voor meer informatie op duycker.nl
  • Mocht een voorstelling door ons geannuleerd worden, dan krijg je de kosten op je bankrekening teruggestort.

Gehoorondersteuning, voetenbankjes, rolstoel, stoelophogers:
Bij de kassa van De Meerse kan je terecht voor (Coronaproof) gehoorondersteuning. Vraag hiernaar bij één van onze medewerkers op de avond zelf of bij de kassa.
Daarnaast heeft de garderobe ook de beschikking over voetenbankjes en over een rolstoel, die beschikbaar is gesteld door Meyra Hoofddorp. Bij kinder- en familievoorstellingen staan er stoelophogers klaar voor onze kleine gasten.


Kaarten kwijt? Geen paniek!
Het is altijd mogelijk om een duplicaatkaartje aan de kassa te vragen. Wij rekenen voor deze service € 0,50 per kaartje.


Betalen:
Per 1 november 2020 zijn wij cashless.
Je kunt betalen met iDEAL, creditcard, Podium Cadeaukaart of een De Meerse tegoedbon, telefonisch of via de website.
Ben je in het bezit van een Cultureel Jongeren Pas (CJP) neem deze mee bij aanvang van de voorstelling. Bij het scannen van de kaartjes wordt er om deze pas gevraagd ter controle.


Onze prijzen zijn inclusief: BTW, theatertoeslag, servicekosten, garderobe en drankje.

Let op: bij kinder-, familievoorstellingen, culturele verhuringen en bij Duycker is de prijs exclusief drankje. Op onze website staat per voorstelling duidelijk aangeven welke voorstellingen inclusief drankje zijn.


Reserverings- en transactiekosten op een rijtje: 

  • Bij de kassa: gratis
  • Telefonisch reserveren en ophalen bij de kassa: € 2,-
  • Telefonisch reserveren en kaarten toesturen: € 4,-
  • Via de website bestellen:
    – betalen met iDEAL: € 1,- p/ticket met een max. van € 2,- p/bestelling
    – kaarten laten toesturen: € 2,-

Ons scansysteem kan ook je kaartjes vanaf je telefoon lezen.


Huisregels:

  • Het is niet toegestaan om kinderen onder de 10 jaar zonder begeleiding toe te laten tot de voorstelling.
  • Als de voorstelling begonnen is, is er helaas geen toegang meer mogelijk en kunnen wij u ook geen geld retour of tegoedbon geven.
  • Aanwijzingen van personeel van onze theaters dienen opgevolgd te worden. Dit kan ook betekenen dat je andere plaatsen krijgt toegewezen.
  • Het kopen van toegangskaarten met het oogmerk ze met winst door te verkopen is NIET toegestaan.
  • Het maken van foto-, video- of geluidsopnamen is niet toegestaan. Telefoon moet uitgeschakeld zijn of op

Algemene voorwaarden:
De algemene voorwaarden van de ‘Vereniging van Schouwburg en Concertgebouw Directies’ zijn van toepassing op Schouwburg De Meerse. Meer informatie: www.vscd.nl

Door middel van Google Street View kun je online door Het Cultuurgebouw en Het Oude Raadhuis wandelen. Bekijk de 360 graden foto’s van Het Cultuurgebouw en Het Oude Raadhuis.


De Meerse behoudt zich het recht om de voorstellingen en prijzen vermeld in seizoensbrochure of website te wijzigen.